Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický vývoj výstavby bytových domů a jeho vliv na tržní ceny bytů v současnosti v Liberci
Starý, Jan ; Khaddour, Ahmed (oponent) ; Cupal, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma Historický vývoj výstavby bytových domů a jeho vliv na tržní ceny bytů v současnosti v Liberci provází problematikou korelace mezi stavebními slohy a jejich cenou v současné době. Je rozdělena na 2 části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení pojmů jako je bydlení, bytový fond, trh s byty a jeho selhání, na které navazuje dějinný popis ve výstavbě bytových domů. V dalších kapitolách této části práce se hovoří o územním plánování a bytové politice. Praktická část nahlíží na toto téma z pohledu konkrétního města, kterým je Liberec. U něj jsou uvedeny základní informace o místních podmínkách, dějinách architektury a následně prostřednictvím databáze komodit realitního trhu ověřovány zmíněné korelace ceny a epochy výstavby. Hlavním pramenem zkoumání je v diplomové práci porovnávání průměrných cen za m2 u jednotlivých typů budov. V průběhu a na konci práce jsou výsledky okomentovány a vzájemně porovnány.
Město ve městě/ „Blok Trnitá“
Menšík, David ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadáním práce bylo zpracování dvou plánovaných bloků nového brněnského jižního centra. Ty jsme ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna upravili do finální podoby, ze které vzniklo dvanáct pozemků, pro dvanáct diplomantů ateliéru Nový-Palasčák. Mnou řešený pozemek se nachází při setkání ulice Opuštěná a řeky Svratky. Tvoří tak významné urbanistické nároží, vyznačující nově vznikající čtvrť. Tento nárožní objekt jsem díky jeho charakteru, významu, velikosti a polyfunkčnímu řazení nazval „Palác Opuštěná“.
Italská romantická diskuse
Piptová, Ivana ; Hrbata, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se pokusí představit kořeny, základní myšlenky a následné interpretace textů diskuse o romantismu, která proběhla v Itálii mezi roky 1816-1826. Na základě vybraných polemických příspěvků a jejich kritického zhodnocení se budeme snažit vysvětlit, proč italský romantismus stojí poněkud stranou pozornosti literárních vědců mimo Itálii a proč se stále vrací otázka, zda vůbec italský romantismus existoval. Polemiku o romantismu zahájil článek Madame de Staël Sulla maniera e l'utilità delle traduzioni (O způsobu a užitečnosti překladů), ve kterém autorka jako řešení krize italské literatury navrhovala početnější překlady současné francouzské a německé produkce, která již byla ovlivněna nastupující estetikou romantismu. Tento skromný nápad vyvolal bouřlivou debatu, jež se postupně přesunula od tématu přijímání zahraničních kulturních podnětů až k otázkám nutnosti redefinovat kořeny italské kulturní tradice a znovuvybudování moderní italské identity. Nejdůležitější odpovědi na článek Madame de Staël - sepsané Ludovicem di Breme, Giovannim Berchetem a Pietrem Borsierim - jsou dnes považovány za "manifesty" italského romantismu. Příspěvky Giacoma Leopardiho a Alessandra Manzoniho, třebas velmi zajímavé a intelektuálně podnětné, bohužel nelze do korpusu textů diskuse o romantismu...
Ervín Schulhoff v meziválečném kulturním kontextu pro potřeby současné školy
Drahošová, Adéla ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ervín Schulhoff v meziválečném kulturním kontextu pro potřeby současné školy Tato práce se zabývá životem a dílem, česko-německého hudebního skladatele meziválečného období, Ervína Schulhoffa. První část práce zpracovává život skladatele v meziválečném kulturním kontextu, druhá se zabývá jeho dílem. Detailněji je zde zpracováno období, ve kterém byl Schulhoff ovlivněn meziválečnou avantgardou, především dadaismem a taneční hudbou jazzové oblasti a také neoklasicismem. Třetí část zpracovává problematiku využití Schulhoffova díla v souvislosti s jeho životem v současné škole a přináší některé náměty a možnosti na využití v hodinách hudební výchovy s mezipředmětovým přesahem. Celá práce je doplněna notovými příklady a obrázky, které slouží k lepší ilustraci dané problematiky. Do příloh jsou zahrnuty další obrázky a fotografie, které mapují život skladatele a také seznam skladeb Ervína Schulhoffa.
Jiří Laburda - the Composer and Teacher (the Concert Practice in Russia)
Morozová, Naděžda ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Maykovskaya, Larisa (oponent) ; Turčinskij, Boris (oponent) ; Gvozdevskaia, Galina (oponent)
Jméno Jiřího Laburdy je v hudebním světě dobře známé. Laburda aktivně pracuje jako skladatel a veřejná osobnost, jeho díla jsou publikována a neustále prováděná v mnoha zemích světa. V Rusku hudba Jiřího Laburdy poprvé zazněla před více než 30 lety v hlavním městě Karelské republiky - Petrozavodsku. Leonid Budanov (1946-2000) - vynikající ruský umělec a pedagog, profesor Petrozavodské konzervatoře, národní umělec Karelii - v té době vedl slavný koncertní soubor - kvintet měděných nástrojů, soubor se později nazýval "Karelia-brass". Jiří Laburda a Leonid Budanov se seznámily v roce 1983 z iniciativy skladatele. Poté, co se dozvěděl o Budanovově souboru, poslal Laburda několik svých skladeb na katedru v naději na jejich provedení. V dopise skladatel poznamenal, že jeho hudba je stále častěji slyšet v Československu a evropských zemích a rád by ji slyšel i v Rusku. Laburdova hudba byla neobvyklá pro ruské hudebníky, kteří vystupovali převážně s klasickými díly pro dechové nástroje. Pro správné vnímání Laburdovy hudby s její stylovou identitu a charakteristickými jazykovými prvky hudby 20. století bylo potřeba hodně času a usilovné práce hledání jednotného vnímání a intonace v souboru Laburdových děl, aby se skladatelova hudba stala srozumitelnou pro posluchače v Rusku, se pro interprety stala důležitým úkolem....
Město ve městě/ „Blok Trnitá“
Menšík, David ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Zadáním práce bylo zpracování dvou plánovaných bloků nového brněnského jižního centra. Ty jsme ve spolupráci s Kanceláří architekta města Brna upravili do finální podoby, ze které vzniklo dvanáct pozemků, pro dvanáct diplomantů ateliéru Nový-Palasčák. Mnou řešený pozemek se nachází při setkání ulice Opuštěná a řeky Svratky. Tvoří tak významné urbanistické nároží, vyznačující nově vznikající čtvrť. Tento nárožní objekt jsem díky jeho charakteru, významu, velikosti a polyfunkčnímu řazení nazval „Palác Opuštěná“.
Klasicismus v české architektuře 19. a 20. století
Ďurža, Karel ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Studie zpracuje téma klasicismu v širším smyslu tohoto pojmu na materiálu české architektury. V úvodní kapitole pojmově vymezí klasické, klasicismus a neoklasicismus. Samostatně stručně pojedná o formování klasického kánonu v Evropě a nastíní vývoj klasicismů v dějinách české architektury v evropském kontextu. Systematicky pak v samostatných kapitolách zpracuje problematiku klasicismu 1. poloviny 19. století, období přísného a pozdního historismu a rané a vrcholné moderny. Zvláštní pozornost bude věnovat tématu klasického v českém myšlení o umění v meziválečném období a v letech okupace. Po analýze klasicizujících tendencí v architektuře socialistického realismu stanoví základní klasicizující snahy ve druhé polovině 20. století a na počátku století 21. Závěrečná kapitola na základě vybraných příkladů identifikuje rysy, které lze považovat za specifické pro klasicismus v české architektuře.
Italská romantická diskuse
Piptová, Ivana ; Hrbata, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se pokusí představit kořeny, základní myšlenky a následné interpretace textů diskuse o romantismu, která proběhla v Itálii mezi roky 1816-1826. Na základě vybraných polemických příspěvků a jejich kritického zhodnocení se budeme snažit vysvětlit, proč italský romantismus stojí poněkud stranou pozornosti literárních vědců mimo Itálii a proč se stále vrací otázka, zda vůbec italský romantismus existoval. Polemiku o romantismu zahájil článek Madame de Staël Sulla maniera e l'utilità delle traduzioni (O způsobu a užitečnosti překladů), ve kterém autorka jako řešení krize italské literatury navrhovala početnější překlady současné francouzské a německé produkce, která již byla ovlivněna nastupující estetikou romantismu. Tento skromný nápad vyvolal bouřlivou debatu, jež se postupně přesunula od tématu přijímání zahraničních kulturních podnětů až k otázkám nutnosti redefinovat kořeny italské kulturní tradice a znovuvybudování moderní italské identity. Nejdůležitější odpovědi na článek Madame de Staël - sepsané Ludovicem di Breme, Giovannim Berchetem a Pietrem Borsierim - jsou dnes považovány za "manifesty" italského romantismu. Příspěvky Giacoma Leopardiho a Alessandra Manzoniho, třebas velmi zajímavé a intelektuálně podnětné, bohužel nelze do korpusu textů diskuse o romantismu...
Klavír v soudobé albánské hudbě
Prifti, Egli ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Kusák, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá komplexní analýzou soudobých albánských klavírních skladeb. Pro tyto účely jsou přirozeně vybrány skladby, které mají odpovídající umělecké i pedagogické hodnoty a které zároveň reprezentují žánry pro tuto hudbu aktuální. Pojem žánr je zde zvláště důležitý, protože je pro tuto práci důležitější než hledisko stylu. Stylový rozsah je naopak v této tvorbě značně omezen, a to nikoli z podnětů kulturních, nýbrž pod vlivem ideologických zásahů minulých let. Klavírní hudba je zasazena do širších historických kontextů, které umožňují akcentovat zvláštnosti albánské hudební řeči, a tím ozřejmit jedinečnost a hodnotu vybraných skladeb jak pro potřeby instrumentální výchovy, tak pro poslech. Klíčová slova Klavír; album; folklor; neoklasicismus; analytická interpretace; pedagogická interpretace
Ervín Schulhoff v meziválečném kulturním kontextu pro potřeby současné školy
Drahošová, Adéla ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Ervín Schulhoff v meziválečném kulturním kontextu pro potřeby současné školy Tato práce se zabývá životem a dílem, česko-německého hudebního skladatele meziválečného období, Ervína Schulhoffa. První část práce zpracovává život skladatele v meziválečném kulturním kontextu, druhá se zabývá jeho dílem. Detailněji je zde zpracováno období, ve kterém byl Schulhoff ovlivněn meziválečnou avantgardou, především dadaismem a taneční hudbou jazzové oblasti a také neoklasicismem. Třetí část zpracovává problematiku využití Schulhoffova díla v souvislosti s jeho životem v současné škole a přináší některé náměty a možnosti na využití v hodinách hudební výchovy s mezipředmětovým přesahem. Celá práce je doplněna notovými příklady a obrázky, které slouží k lepší ilustraci dané problematiky. Do příloh jsou zahrnuty další obrázky a fotografie, které mapují život skladatele a také seznam skladeb Ervína Schulhoffa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.